Sjukt tråkigt

Jag fortsätter med mina deppiga inlägg. Jag vill att ni ska förstå hur bra man kan ha det när man kan äta och dricka. Idag var jag hos dorren igen och hon konstaterade att jag hade, precis, körtelfeber. Riktigt roliga nyheter. Där förstördes just alla planer för de kommande veckorna. Brorsan skiva - glöm, flak - no way!, middagar och tårkalas - tveksamt, lilla basketlägret - mkt tveeksamt, PEACE AND LOVE - så sorligt att jag måste säga det men tveksamt där med : /

Det här förstörde ju verkligen allt. Körtelfeber, der kan väl itne vara sååå farligt tänker man, det är ju jättemånga som har haft det. Men man kan nog ha olika grad. Jag tror bestämt att jag har den värsta! (Såklart att jag tycker extra synd om mig själv) Jag kan som sagt knappt äta o dricka. Idag har jag dock druckit mer än vad jag har gjort sen i fredags - två mer + ett glas cider (alkoholfri SÅKLART). Sen har jag ätit en halv Brämhults smoothie, men that's it. Och ni ska veta att varje klunk är fucking pain in the throat!

Min kropp klarar inte av någonting, jag är weaker than weakest. Mamma får lyfta mig upp från soffan. Stackars mamma som har tagit hand om mig så mkt. En riktig toppenmorsa är det man har, vad vore världen utan mamma Eva? Om det inte blir bättre till imorgon tänker jag tvinga sjukhuset att ta emot mig och ge mig dropp. Det tyckte farmor att vi skulle göra. För jag svälter ihjäl. Jag som är en sånn matglad människa. Det här är ett helvete för min tjocka, vanligtvis nöjda mage. Inget står rätt till i hjärnkontoret heller. Idag när mamma försökte ge mig nån smärtstillande (asäcklig!!!) tablett så började hon gråta. Why? Mina pupiller försvann. I didn't notice.

Det är så sjukt tråkigt också att vara sjuk. Man missar massa i skolan och det finns inget att göra hemma, förutom att kolla på film. Jag har nötit 9 st sen i fredags, hyffsat bra iaf. Jag har ioförsig börjat pyssla lite. Med papper och lådor o sånt. Man tar vad man har liksom. Jag tror att det är dags för en till film nu, jag kan ändå inte sova. Sorry att jag kommer med sånna här depp-inlägg men jag måste få utlopp över mina känslor!
(Tänk bara att få äta en härligt fetto-pizza, najs sushi, en knaprig baguette, grillad kyckling eller pesto-pasta. Haha nu låter jag som värsta fettot, men jag längtar så efter mat. När jag kan äta igen, då ska jag fetta upp alla kilon som jag tappat, då blire pringles för halva slanten och resten mat. Ååååhh! Skatta er lyckliga säger jag bara!)

Förhoppnings får ni ett glader inlägg imorgon!
Hoppas alla mår bra därute btw! Puss (eller inte för då smittas det) / Majsan

Kommentarer
Postat av: jessica

jag vet exakt hur de e , ett helvette =( miss you krya på dig

2008-05-26 @ 22:46:01
Postat av: lenie

va? är man sjuk så länge när man har körtelfeber att du inte ens kan åka till reace & love?! :O TUSEN PUSSAR OCH KRAMAR, KRYA PÅ DIG!

2008-05-26 @ 23:07:18
URL: http://justafuckingblog.blogg.se/
Postat av: majsan

jessi: kunde inte du heller äta på länge? tack så mkt babe, miss you too <3 ps. kommer inte imorgon så du får hälsa mr A från mig <3 <3

lenie: jaa =( man måste vila en månad efter att man blivit frisk o man kan typ inte anstränga sig eller motionera på jättelänge, suger. KYSS OG KLEM PO DEEEEEEEEG <3<3<3

2008-05-27 @ 13:03:32
URL: http://justafuckingblog.blogg.se/
Postat av: Eve

Mamma Eva är toppen, och Madde är en fighter. Vi tänker på dig :) Krya på dig, kyss og klem!

2008-05-27 @ 14:20:50
Postat av: Eve

Mamma Eva är toppen, och Madde är en fighter. Vi tänker på dig :) Krya på dig, kyss og klem!

2008-05-27 @ 14:21:02
Postat av: elin

majsan, du är som eve säger, en fighter! När du är på bättringsvägen så ska vi ta det lugnt båda två. Hemmakvällar fredag och lördag, YES!

2008-05-27 @ 17:05:47
Postat av: majsan

eve o ellan: tack tjejer, nu ska ja dricka saft, bara för er! o ellan, det lär bli många filmkvällar för dig o mig in the future o oansträngande prommisar?

2008-05-27 @ 20:45:12
URL: http://justafuckingblog.blogg.se/
Postat av: Jessica

nää ja kunde inte äta...fast de va pga illamående, inte för ja hade ont i halsen :/ ja kom typ rätt lindrigt undan med halsonten och fick bara EXTREMT ont när febern som tur va lagt sig, så ja slapp båda på en gång...de halsonta varade typ 4 dagar...jag va helt utmattad och sov non-stop..men hur är ögonen majsi? lika svullna som mina?

LOVE YOU

2008-05-27 @ 21:09:40
Postat av: elin

ooja majsan, räkna med mig!!

2008-05-27 @ 22:57:35
Postat av: majsan

jessi: mina ögon är såklart svullna men det är inge större fel på dem. Och jag har inte så jättehög feber men halsen däremot, OMG!!! Det gör så ont att jag typ börjar grina när jag sväljer, olidligt! jag hoppas innerligt att det blir lite bättre till imorrn så ja kan äta, idag drömde jag om våfflor med sylt o grädde! to die for?



ellan: nu kör vi, full fart!

2008-05-27 @ 23:50:30
URL: http://justafuckingblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0