Coolt

Jag hade ingen aning om att filmen som jag såg var inspirerad av reality. De har tagit nästan all inspiration från spelarna i All-American Girls Professional Baseball League. Namnen också. Jag blev lite nyfiken och sökte runt lite. Och jag hittade en gammal star-player, Dottie Schroeder. Hon spelade tydligen i ligan under alla dess 12 år och var också den yngsta spelaren när hon började vid 15 års ålder. Det är hon som ska föreställa huvudpersonen Dottie i filmen. Fatta coolt att ha en main actress uppkallad efter en. Det är nästan så att jag funderar på att börja spela baseball, i klänning såklart!

 


Dottie Schroeder x3


Kommentarer
Postat av: lenie

vilken film majsan :P du har inte skrivit det?

2008-05-23 @ 14:42:21
Postat av: majsan

jo, ja skrev ju det i förra - a league of their own ;)

2008-05-23 @ 15:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0