You Are so Beautiful

Vaknade klockan 6 imorse och kunde inte somna om för jag hade så stört ont i halsen. Riktigt illa. För att fördriva min tid så läste jag DN. Där hittade jag en artikel om en tjej som led av en sjukdom som förkortat heter bdd, även kallat "inbillad fulhet" Den sjukdomen innebär att man tror/inbillar sig att man ser hemsk ut, är jätteful osv. Vissa lämnar inte ens hemmet för att de tror att folk ska må illa av att se en.
 De här tjejen i tidningen hade haft sjukdomen i flera år och en utlösande händelse var att hon hade fått elaka kommentarer om sina ögonfransar. Ögonfransar, att en sån liten grej kan leda till att sminka sig i timmar, för det gjorde den här tjejen, varje dag. Det kan drabba vem som helst.

Det jag vill säga med det här är bla hur viktigt det är med feedback. Det är ofta man tänker fina och snälla komplimanger om folk men aldrig säger det till dem. Tänk vad glad man blir av att höra en liten mening som "va fin du är idag" etc. En komplimang kan verkligen göra min dag. Så därför, mer komplimanger åt folket! Mitt nya ge-kompling-liv börjar idag!

Förövrigt så har jag fått en himla reslust nu imorse. Jag vill verkligen ut o resa i sommar, till typ Grekland, Frankrike eller Spanien. Det kanske börjar bli dags att boka en resa. Nu ska jag leta upp sommarens resmål! Puss på er!



Majsan

Kommentarer
Postat av: A N N A

hoppas du fick en bra dag :)

2008-04-28 @ 15:06:14
URL: http://annauu.blogg.se
Postat av: lenie

då ska jag ge dig en komplimang - kollade på bilder ifrån fredags, FYFAN VA SNYGG DU VAR!!!!

2008-04-28 @ 19:31:44
URL: http://justafuckingblog.blogg.se
Postat av: majsan

Anna: riktigt bra tack! :)
Lenie: taack själv lena, du såg själv ut som en söt maräng :D

2008-04-29 @ 23:12:56
URL: http://justafuckingblog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0