Dagens lärdom

Idag har jag tvättat min i.d.foundation-borste med shampo och balsam. Tanken har aldrig slagit mig innan men jag fick ett tips av en expert som sa att man bör tvätta borstarna 1-2 ggr / månaden. Oops tänkte jag som aldrig har tvättat den (fast ja har däremot inte haft den så länge). Trots att borsten såg helt clean ut så blev handfatet helt brun, EUW, GROOSE osv. Så ser säkert era borstar också ut, och det vill man ju inte sminka sig med. Och glöm nu inte att om ni (inte har ett supermedel för att tvätta borstarna med) tvättar de med shampo och balsam så ska ni lägga de på sidan när de torkar, alltså inte med "håret" uppåt, då kan limmet lösa upp sig!

Nu är det faktiskt dags för mig att äta lite äppelpaj framför "Ensam mamma söker", Vilket söndags-nöje!

/ majsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0