Home sweet home

Nu är jag tillbaka. Jag försöker att intala mig själv att jag inte alls är trött, fast klockan egentligen är 05.00 i mitt huvud. Det är lika bra att börja bekämpa jetlagen på en gång!
Min vistelse i NY har varit sjukt grym! Det har verkligen varit annorlunda (mat)vanor där borta, take-away frulle på rummet, american food och free refill på läsk på typ alla ställen (bara en sån sak, så amerikansk!). Bara grejen att gå o köpa en grym milkshake på Starbucks när man har lust. Jag kommer sakna det, men det känns ändå bra att vara hemma, har ju saknat filmjölk och knäckebröd! 

Icke att förglömma, vi har varit vid Niagara falls i Kanada i några dagar också. Det var awesome! Där var vi också på "marineland" och blev nerdränkta av en späckhuggare. Den 7 timmars långa bilresan tillbaka till NY var bland det läskigaste ever enligt mig. Det ÖSregnade hela tiden så flera vägar hade blivit översvämmade, på vissa ställen åkte vi genom en flod typ. Men det läskigaste var att det åskade och blixtrade som bara den. Vi fick ta massa omvägar och kom tillbaka 3 timmar senare än räknat.

Jag har shoppat som en galning i New York, nu har jag bestämt att jag har shopping-förbud till höstlovet, minst! Vi har också sightsat en del. Empire State building och statue of liberty var värt köandet. Central Park är sjukt mysigt, det finns så mycket olika människor där och ekorrar såklart. West Village var hur fint som helst och Upper East Side var precis så lyxigt som man trott, jag hittade tom 80 dollar på gatan där. Sex and the city-touren var fabulous, jag som trodde att jag var expert men det finns så mycket mer att lära och framför allt se! Det var väldigt kul, vi åkte förbi flera spots från filmen och såklart från serien. Man kände verkligen igen sig o nu känner jag att jag måste se filmen igen. Sen har vi varit och sett Broadway-musikaler, the lion king och the phantom of the opera. Jag r ö s. Det var grymt! Jag är fortfarande fascinerad över girafferna.

Tillbaka till shoppingen. Jag diggade verkligen Abercrombie-butiken. Mörk, "jag-kan-inte-höra-vad-jag-tänker"-hög musik, doftade underbart och så hotties överallt. Bloomingdales jeans-avdelning förtjänar en stor hyllning, man får också pröva hur många jeans åt gången som man vill, grymt ju! haha Forever21 gjorde mig besviken, det var kaosartat och jag hittade inte alls massa fina klänningar som man sett på internet.  Mtv har en egen store vid Time Square. Det var en favorit för de hade as mycket snygga t-shirts. Betsey Johnson är som en enda stor prinsesstårta, dessvärre så var det bara smycken som passade i min plånbok. American Apparel finns ju hemma men i NY var utbudet större och billigare. Banana Republic får en eloge för deras lyxiga kläder till bra priser. Open Cermony har jättemycket fina kläder och roliga sammarbeten, jag är nöjd med mina nike sneakers. Vickans Hemlighet måste ju också få lite beröm för deras fina panties. Det finns så mycket mer att berätta om underbara New York men nu står det still i hjärnan och det enda jag kan tänka på är en knäckemacka med ost. Bilder kommer upp senare när jag har orkat lägga över dem.  Det har ju varit lite slappt på bloggfronten men den här veckan blir det bloggning på allvar!

XOXO

Majsan


Kommentarer
Postat av: lenie

ååååååååååååååååh jag vill också!!!!!!!

2008-07-28 @ 11:41:42
Postat av: Jott

MAJSAN!!! jävlar va avis jag är... PUSS på din mun

2008-07-28 @ 21:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0